بررسی و معرفی کامیون امپاور

آنچه میخوانید

بررسی و معرفی کامیون امپاور

گروه بهمن دیزل که تا بحال با کامیونت های خود در بازار خودرو های سنگین کشور فعالیت خوبی داشته است، حالا پس از معرفی کامیونت جدید فورس، کامیون قدرتمند امپاور را به بازار عرضه کرده است.

در این مقاله از وبسایت دیزل مارکت قصد داریم تا به بررسی و معرفی کامیون جدید گروه بهمن یعینی امپاور بپردازیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

 

 

بازار کامیون های باری و امپاور BD300

بازار کامیون های باری کشور که سالهاست با حضور بنز دماغ دار، روبه رو است و یک خلا بزرگ در این بخش حس می شود، با عرضه این کامیون های جدید رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است.

 

 

 

 

درحالی‌که بسیاری از وظایف حمل‌ونقل جاده‌ای در کشورمان بر دوش کامیون‌های دو و سه محور است، اما بعد از شروع تحریم‌ها و کناره‌گیری شرکت‌های اروپایی مثل مرسدس‌بنز، اسکانیا، ولوو، رنو و ایویکو که محصولات باری آنها در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شد، عملاً این بخش خالی از محصولات مدرن و جدید شد و مرسدس‌بنز واگن هود، مثل سابق به یکه‌تازی خود در این بازار ادامه داد و از دیگر شرکت‌ها نیز، محصولت چندانی به بازار عرضه نشد. اما با ورود دوباره چینی‌ها، حالا مونتاژ کامیون‌های دو و سه محور چینی نیز شروع شده و امپاور BD300 با دو کاربری کمپرسی و باری، یکی از این کامیون‌های جدید است.

 

 

مشخصات کامیون امپاور

پیش از این که به بررسی ویژگی ها موتورو گیربکس بپردازیم باید به اقدام تحسین برانگیزی که در بخش فنربندی این ماشین وجود دارد اشاره کنیم. شاسی کمپرسی این خودرو که برای کاربری‌هایی مثل تردد در بیراهه‌های اطراف شهر و همچنین رفت‌وآمد در مسیرهای خاکی و معدنی است، فنربندی فنر شمش در عقب و جلو دارد که در محور جلو از نوع پارابولیک است تا سواری نرم‌تری داشته باشد.

اما شاسی باری این خودرو که برای تردد در مسیرهای بین‌شهری و جاده‌ای و قاعدتاً با سرعت بالاتر طراحی شده است و مسیرهای تردد آن سختی کمتری دارد، در محور جلو با فنربندی شمش از نوع پارابولیک است اما در محور عقب، سیستم تعلیق بادی با دو بالن هوا دارد که مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع نیز بوده و دارای حافظه نیز هست. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های عرضه‌کننده داخلی که سال‌هاست در یک بازار یک‌طرفه و بدون رقیب با تقاضای بالا حضور داشته‌اند، حالا کمی نیز به فکر عرضه محصولات کامل‌تری هستند که توان رقابت بالاتری با رقبا نیز داشته باشند.

 

 

مشخصات فنی کامیون باری امپاور

 

 

 

 

طول:6085 ( میلیمتر)

عرض:2500 ( میلیمتر)

ارتفاع: ( با بادگیر)3900 ( میلیمتر)

فاصله محوری:3600 ( میلیمتر)

وزن مجموع ترکیبی ناخالص فنی:45000 ( کیلوگرم)

وزن مجموع ترکیبی ناخالص مجاز قانونی:44000 ( کیلوگرم)

حداکثر ظرفیت محور عقب:13000 ( کیلوگرم)

حداکثر ظرفیت محور جلو:7000 ( کیلوگرم)

وزن خالص خودرو7300 ( کیلوگرم)

وزن ناخالص خودرو18000 ( کیلوگرم)

سازنده موتورCUMMINS – ISGe5

سیستم کاهنده آلایندگی: کاتالیست هوشمند (SCR)، مجهز به سیستم کنترل NOX شش سیلندر خطی ، تزریق مستقیم ، مجهز به توربو شارژ، اینتر کولر و گرمکن الکتریکی هوای ورودی موتور انژکتور – کانال مشترک ( بوش – آلمان )

استاندارد آلایندگی: Euro 5 EEV

مدل موتور: ISGe5

نوع موتور: 6 سیلندر خطی ، تزریق مستقیم مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر

سیستم سوخت رسانی:  انژکتور- کانال مشترک ( بوش آلمان)

حجم موتور: 11800( سی سی )

 

 

ویژگی های امپاور

این کامیون دارای گواهینامه بین‌المللی حمل کالاهای خطرناک است. این ویژگی ناشی از ایمنی مناسب و تأمین استانداردهای لازم است. از امکانات ایمنی این کامیون، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کنترل پایداری و از این قبیل را می‌توان نام برد.

کابین امپاور نیز مدرن و با ارگونومیک مناسب و تجهیزاتی چون سانروف، بخاری درجا، یخچال، سیستم مالتی مدیا و سیستم ناوبری به همراه تخت خواب برای دو نفر، فضای کافی و راحتی را فراهم می‌سازد.

 

 

 

سخن پایانی

در آخر می توان گفت با توجه به بازار و رقبای امپاور، این ماشین نسبت به قیمت ارزش نسبتا خوبی را برای خرید دارد. این کامیون و دیگر کامیون ها همگی در مجموعه دیزل مارکت موجود می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و بازدید با همکاران ما در مجموعه در تماس باشید.