بررسی و معرفی کشنده امپاور

آنچه میخوانید

بررسی و معرفی کشنده امپاور

در سال های نه چندان دور بازار خودرو سنگین در ایران در دست برند های اروپایی، مانند ولوو، اسکانیا، داف و … بود. اما بعد از تحریم ها تقریبا همکاری این برند ها با ایران به طور کامل قطع شد. در نبود این برند ها و خالی شدن بازار تولید کنندگان داخلی دست‌به‌کار شدند و محصولات بسیار قدرتمندی را به بازار عرضه کردند. شرکت بهمن دیزل کشنده امپاور را که یکی از محصولات باری و کمپرسی باکیفیت در بازار است را تولید و مونتاژ می‌کند.

دراین مقاله از دیزل مارکت قصد داریم به بررسی و معرفی کشنده محبوب در سال های اخیر یعنی امپاور بپردازیم، تا انتها همراه ما باشید.

 

 

زادگاه کشنده امپاور کجاست؟

تا قبل از آنکه ایران از نظر قطعات تولید خودرو تحریم شود، موتور کامیون امپاور را یکی از شرکت‌های چینی تولید می‌کرد. اما پس از تحریم‌ها، تمامی مراحل تولید و مونتاژ موتور این کامیون باری و کمپرسی در کشور عزیزمان ایران انجام می‌شود. شرکت بهمن دیزل یکی از خودروسازهای برتر در شهر تبریز است که تمامی قطعات مورد نیاز را خود تولید کرده و سپس کامیون کشنده امپاور را نیز به دست مصرف‌ کننده می‌ رساند.

از رقیب های امپاور در بازار داخلی می توان به کشنده دیما اشاره کرد، می توان گفت هر دوی این کشنده ها تقریبا در یک رده از نظر کیفیت و طراحی قرار گرفته اند. اما نکته ای که باید در نظر بگیریم این است که امپاور نسبت به دیما جدید تر است و اولین بار در اردیبهشت 1402 پا به جاده های کشور گذاشته است.

 

 

مشخصات فنی امپاور

 

 

 

 

امپاور BD500 از نظر فنی، یکی از بهترین کشنده‌های مونتاژی چینی در کشورمان به حساب می‌آید. این خودرو از یک پیشرانه 11.8 لیتری با کد ISGe5 از ساخته‌های کامنز بهره می‌برد، که به کمک توربوشارژر و اینترکولر، بالاترین قدرت آن بیش از 490 اسب‌بخار در دور موتور 1900 دور در دقیقه بوده که در بازار به اسم 500 اسب‌بخاری شناخته می‌شود و بیشترین گشتاورش نیز 2300 نیوتن‌متر در دور موتور 1100 دور در دقیقه است.

این پیشرانه به یک گیربکس اتوماتیک 12+2 دنده از ساخته های ZF متصل می‌شود، که دارای دو دنده کرال نیز هست. یکی دیگر از برگ‌های برنده این خودرو در سیستم تعلیق چهار بالنی آن است که امروزه بسیاری از کشنده‌ها برای کاهش قیمت از دو بالن در سیستم تعلیق عقب خود استفاده می‌کنند. همچنین وجود ریتاردر پنج سرعته در این خودرو و بهره‌مندی از ترمزهای دیسکی در هر دو محور، توانایی‌های توقفی این خودرو را افزایش می‌دهد. این کشنده مثل بسیاری از خودروهای تجاری، دارای قفل دیفرانسیل برای مواقع ضروری هست.

 

 

 

سیستم های ایمنی و فناوری های کشنده امپاور

امپاور BD500 یکی از ایمن‌ترین کشنده‌های چینی بازار کشورمان تا امروز است. این خودرو از نظر سیستم‌های توقفی، با داشتن ترمزهای دیسکی در هر دو محور که در جلو از نوع خنک شونده هستند، استانداردهای روز دنیا را از این نظر کسب می‌کند.

اتاق تا 200 میلیمتر در تصادفات قابل جمع شدن است تا با دریافت انرژی حاصل از تصادف، کمترین میزان آسیب دیدگی به کابین وارد شود. ضمن اینکه با داشتن سیستم‌هایی مثل ترمز ضد قفل ABS با عملگرهای الکترونیکی EBS برای داشتن ترمزگیری ایمن‌تر و پایدار، سیستم ضد لغزش ASR، برنامه کنترل پایداری ESC و ریتاردر 5 حالته، حداقل‌های مورد نیاز برای استاندارهای روز دنیا را در اختیار دارد.

 

 

 

 

اما این کشنده به دو سیستم به روز دیگر نیز مجهز است. سامانه هشدار انحراف از مسیر جاده LDWS که بر اساس زیر نظر گرفتن خطوط جاده کار می‌کند و سیستم FCWS که برای هشدار برخورد از جلو به موانع است. این تکنولوژی با کمک ترمز خودکار هوشمند اضطراری AEBS، وظیفه ترمزگیری خودکار در شرایط بحرانی و برخورد با خودروهای جلویی از پشت سر را برعهده دارد تا به این شکل از تصادفات این چنینی جلوگیری کند.

سخن پایانی

ما در وبسایت دیزل مارکت سعی می کنیم تا به بررسی و معرفی انوام خودرو های سنگین بپردازیم تا شما عزیزان با آگاهی بیشتر نسبت به این خودرو ها اقدام به خرید کنید.