بررسی و معرفی کشنده فاو

آنچه میخوانید

بررسی و معرفی کشنده فاو

کمپانی چینی  فاو (FAW Jiefang) که در سال 1953 تاسیس شد و امروزه تبدیل به دومین غول خودرورسازی چینی شناخته می شود. کمپانی های دیگری مانند هایما و بسترن از زیر مجموعه های این برند خودروسازی چینی هستند. فعالیت شرکت فاو فقط به اینجا خلاصه نمی شود و این شرکت مونتاژ برخی از محصولات فولکس واگن را بر عهده دارد.

اما در ایران گروه بهمن به عنوان شریک تجاری این خودروساز چینی می باشد در اصل کشنده فاو را سیبا موتور که زیر مجموعه بهمن دیزل است مونتاژ و عرضه می کند. در سال‌های اخیر مدل‌های متنوعی از خودروهای سواری، کامیونت‌ها و کشنده‌های این برند چینی را در ایران تولید کرده است. کشنده فاو 550 یا کشنده J6P-550 محصول جدید این شرکت است که در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار معرفی شد. این کشنده به موتور قدرتمند 550 اسب بخاری مجهز شده که استقبال و تحسین بسیاری را به همراه داشته است.

 

 

کشنده فاو 460 تک محور

کشنده تک محور فاو به دلیل دقت در طراحی و کیفیت بالا یکی از پرفروش ترین‌های سال های اخیر کشورمان می باشد. سیباموتور که نماینده رسمی فاو در ایران می باشد با معرفی کشنده تک محور حضور موفق خود را در تمام زمینه های کامیون، کشنده و ماشین های تجاری سنگین ثابت کرده است.

 

 

 

 

کامیون کشنده فاو تک محور دارای تجهیزات مناسب و موتوری بسیار قوی است که باعث می شود این کشنده برای جابه جایی بارها با وزن بالا و ترانزیت بین کشورها مناسب باشد.کامیون کشنده فاو در بین محصولات سیبا موتور جزو یکی از پرفروش ترین‌‌های ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور می‌‌باشد و تمام آپشن‌های یک کامیون باری موفق را در خود جای داده است.

 

 

کشنده فاو 460 جفت محور

یکی از امکاناتی که در فاو 460 دو محور دیده می‌شود، دوربین 360 با یک مانیتور روی داشبورد است، که تصویر خود را از دوربین‌های نصب شده در اطراف خودرو می‌گیرد. رادار خط‌خوان و ترمز هوشمند اضطراری از دیگر امکاناتی است که جدیداً به این خودرو افزوده شده است تا از این نظر، چیزی از رقبای هم‌وطن خودش کم نداشته باشد. دوربین 360 درجه، بخاری درجا، بوق شهر و جاده، هشدار صوتی دنده عقب، یخچال، کتری برقی، کولر درجا، صندلی بادی راننده و شاگرد، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع، مالتی مدیا با صفحه نمایش 6.2 اینچی، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث و USB، شیشه بالابر برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، قفل مرکزی درب‌ها، کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، تاخوگراف، حسگر نور اتوماتیک، نمایشگر دیجیتال اطلاعات خودرو، فرمان چند منظوره، دو تخت خواب، سیستم ADR برای حمل کالای خطرناک و… از دیگر امکانات این خودرو است. ضمن این‌که همچون گذشته به سیستم ترمز ضد قفل و ضد لغزش نیز مجهز بوده و البته برنامه پایداری الکترونیکی نیز دارد.

 

 

کشنده فاو 420

مشخصات فنی کشنده فاو ۴۲۰

کشنده فاو ۴۲۰ دارای موتور مدل FAST C12JSDQXL200 شش سیلندر خطی با حجم ۱۱ لیتر است که قدرتی معادل ۴۲۰ اسببخار و گشتاوری معادل ۱۹۰۰ نیوتن متر دارد. کشنده فاو ۴۲۰ مجهز به گیربکس ZF ۱۶S۲۲۱ OD با ترکیب 16 دنده جلو و 2 دنده عقب است.

کابین کشنده فاو ۴۲۰ فلزی با سقفی بلند است که دارای دو تخت خواب و آفتابگیر بوده و وزن مدل تک محور آن حدود 7900 کیلوگرماست. کشنده فاو ۴۲۰ مجهز به سیستم ترمز وابکو بوده که مستقل پنوماتیکی با ABS و ASR است.

 

 

کشنده فا‌و ۴۲۰ با طول 6235 میلی متر و عرض 2495 میلی متر و ارتفاع 3600 میلی متر از فنر دیافراگمی با قطر 430 میلی متربهره می‌برد.

مخزن سوخت کشنده فاو ۴۲۰ از جنس آلومینیوم با حجم 600لیتر است. همچنین این کامیون دارای کلاچ از نوع تک صفحه ای خشکمی‌باشد.

همچنین کشنده فاو ۴۲۰ مجهز به قابلیت‌هایی همچون کروز کنترل، تاخوگراف، آینه‌های برقی، نمایشگر دیجیتال، پورت USB، اینترکولر، بخاری درجا، صندلی تمام بادی راننده، شیشه‌های برقی، توربو شارژ، قفل مرکزی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می‌باشد.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله از وبسایت دیزل مارکت به بررسی و معرفی کشنده های فاو 460 و فاو 420 پرداختیم. ما در مجموعه دیزل مارکت برای ارائه مشاوره برای خرید و فروش انواع ماشین سنگین در خدمت شما هستیم تا به بهترین قیمت ماشین شما را بخریم و بفروشیم.