واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین

آنچه میخوانید

واردات 2000 اتوبوس کارکرده و دست دوم برای اربعین

تصویب‌نامه جدید هیأت وزیران در خصوص اصلاح تصویب‌نامه موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافرین اربعین حسینی ابلاغ شد. طبق این مصوبه، سود بازرگانی برای واردات اتوبوس 5 درصد تعیین شد.

در مصوبه قبلی، سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف شده بود.

 

 

ارائه تسهیلات برای واردات اتوبوس

اردیبهشت 1403: سیدکمال هادیانفر، معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری، مبلغ 600 میلیون یورو و همچنین 4000 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود 9 درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد در فاز نخست 150 میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از 5 سال ( قیمت هر دستگاه تا 220 هزار دلار) در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز 8 اردیبهشت، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند. این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

 

چرا واردات؟

واردات اتوبوس در حالی انجام میشود که در داخل کشور ایران خودرو دیزل و دیگر کارخانجات تولید خودرو ادعا تولید اتوبوس های جدید و پیشرفته و حتی برقی را دارند!

 

 

 

 

 

 

خرید خودرو های دیزلی

مجموعه دیزل مارکت را می توان معتبر ترین مرجع خرید و فروش انواع خودرو های سنگین و نیمه سنگین دانست. این مجموعه بزرگ همواره در حال تلاش است تا بهترین هارا برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.